Головна » Статті » Огляд » Консолі

Game Boy Advance SP
Нещодавно в мої руки потрапив один ігровий пристрій. Це був Game Boy Advance SP. Мене попросили розібратися, як записати на нього ігри, щоб можна було грати в них не тільки на комп'ютері. У мене є свій GBA, але з таким я раніше не стикався. Тому мені довелося ретельно вивчати всі його можливості самостійно, не маючи практично ніяких інструкцій. Тепер дослідження завершено і я можу поділитися ними з вами, щоб ні в кого більше не виникло таких труднощів. 
1) Короткий опис 
Game Boy Advance SP - вдосконалена версія ігрової консолі Game Boy Advance (GBA). Вважається майже ідеальною портативної приставкою. З вимкненим підсвічуванням і звуком може працювати до 18 годин без підзарядки. Спеціальний TFT-дисплей забезпечує якісну повнокольоровий картинку, а покриття антивідблиску знижує стомлюваність очей при сильному освітленні. У складеному стані консоль легко поміщається в кишеню. Загалом, суцільні плюси. Єдина незручність - нестандартний роз'єм для навушників. 
Game Boy Advance SP має ще одну приємну особливість - він володіє вбудованою флеш-пам'яттю, на яку можна записати роми (ROM) ігор - це те ж саме, що «образ диска». Це дозволяє заощадити купу грошей, тому що вам не потрібно витрачатися на картриджі. Можна просто завантажити цікаву для гру з інтернету і насолоджуватися життям. Зараз таких сайтів з іграми безліч, кожен знайде собі щось до смаку. 
У наші дні продаються приставки з вже закачаними на них іграми - від 40 до 230 штук. Саме таку мені і принесли. На загальне розчарування, там не виявилося жодної покеігри і я взявся виправити це непорозуміння. 
2) Підключення до комп'ютера 
Отже, ми завантажили ROM ігри Pokemon Emerald. Як же тепер записати його на пристрій? 
Потрібно з'єднати спеціальним кабелем приставку і комп'ютер. Для цього один кінець вставляється в спеціальний порт на звороті Game Boy, а інший - у будь-який вільний порт USB в системному блоці. При підключенні консоль повинна бути вимкнена (перемикач в положенні Off). З'єднання потрібно виробляти саме в такому порядку, щоб не викликати стрибка напруги на контактах. 
Тепер включаємо Game Boy Advance SP. Для цього потрібно одночасно натиснути кілька кнопок і, тримаючи їх натиснутими, включити пристрій. Для кожної прошивки комбінація своя, але варіантів небагато - всього три, так що методом проб і помилок ви незабаром дізнаєтеся свою. 
Варіант 1. Затиснути [L] + [R] + [Select] і включити консоль, пересунувши перемикач в положення On. 
Варіант 2. Затиснути [A] + [В] і включити консоль. 
Варіант 3. Затиснути [вліво] (ліва кнопка на хрестовині) + [Select] і включити консоль. 
Один з цих варіантів вам напевно підійде і ви побачите спеціальний символ USB-підключення. У комп'ютері станеться виявлення та встановлення нового пристрою. Game Boy Advance відобразиться в Моєму комп'ютері як знімний диск. 
! Game Boy Advance повинен автоматично встановлюватися на Windows будь-якої версії і не вимагати ніяких додаткових програм. Якщо система видає помилку, спробуйте вимкнути консоль і включити її знову, натиснувши іншу комбінацію кнопок.
Так, наприклад, відомі випадки, коли система повідомляла про помилку і просила встановити програму MTP Device або JZ4750 USB Boot Device. Остання програма дозволить поміняти прошивку вашого Game Boy Advance SP, але це зайве. Консоль повинна виявлятися без жодного додаткового софту. 
3) Запис на флеш-пам'ять 
Вбудована флеш-карта може бути на 1 або 2 гігабайти. 
Коли приставка успішно визначилася як знімний диск, відкрийте його, двічі клікнувши мишкою на що з'явилося значку. Ви побачите, що всередині є всього одна папка GAME. У ній зберігаються ROM'и ігор, файли збереження до них, скріншоти демонстрації та службові файли. 
ROM гри повинен бути формату (. Gba). Але також консоль може розуміти гри з розширенням (. Gb) і (. Gbc) - Game Boy і Game Boy Color. Це ігри, зроблені для попередніх поколінь приставки. 
Збереження гри зберігаються у форматі (. Sav). Деякі ігри можуть створювати кілька файлів збереження, але більшість - тільки один, постійно його перезаписуючи. 
Скріншоти демонстрації - це знімки геймплея, що дають гравцеві уявлення про зміст і внутрішньому інтерфейсі самої гри. Таких скріншотів може бути всього два. Зберігаються вони у форматі (. Png). Коли консоль не підключено до комп'ютера, вони відображаються лівіше списку з іграми. 
Службові файли. Це три файли, необхідні для нормальної роботи консолі. Якщо пошкодити або видалити хоча б один з них, то екран включеного Game Boy Advance буде світитися синім світлом і ви вже нічого не зможете зробити. Тому працювати з ними потрібно вкрай обережно. А працювати доведеться, якщо ви хочете записати якусь свою гру. 
! Про всяк випадок зробіть собі резервну копію всього вмісту папки GAME, зберігши її на жорсткий диск. 
Файл gamesim.cfg (в деяких прошивках - simulator.log) містить інформацію про те, скільки всього ігор у вас записано на флеш-пам'ять. Це число повинне відповідати дійсності, інакше можливі несподівані перезавантаження консолі. 
Файл logo.pcm є найбільш важливим файлом з усіх видимих. У ньому зберігається закодована інформація, яку в разі втрати ви самі ніколи не зможете відтворити. 
Файл search.jzl зберігає адресу до гри, дозволяючи консолі знаходити її та відображати в списку доступних ігор. 
! Якщо просто взяти і скопіювати ROM гри в папку GAME, консоль його не може розпізнавати. Щоб додати гру до списку, потрібно редагувати файл search.jzl. 
Вміст файлу являє собою текст. Іноді для таких цілей достатньо стандартної програми «Блокнот». Але цей випадок - не такий. Відредагувавши його цією програмою, ми зіпсуємо файл, тому що вона не відрізняє прогалини від порожніх байтів. Тому єдине відповідне рішення - шістнадцяткові редактори. Такі програми дозволяють переглядати будь-які файли і вносити до них зміни, не боячись втратити яку інформацію. Вони мають два вікна. У правому відображається вміст файлу у вигляді тексту (зазвичай це - безглуздий на наш погляд набір символів), а в лівій - те ж саме, але в шістнадцятковому вигляді. Кожен знак представляється числом від 00 до FF. Робота з цими програмами вимагає деякої навички, але розібратися що до чого можна досить швидко. 
Я користуюся програмами WinHex і Hex Workshop. 
Відкриваємо за допомогою будь-який з них файл search.jzl. У правій колонці з'явиться повна адреса місцезнаходження ROM'а з грою, наприклад 
nfl: \ GAME \ Castlevania Aria of Sorrow.gba 
Кожен запис про гру займає блок пам'яті розміром 280 байтів. Його не можна збільшувати або зменшувати, тому що це призведе до помилок. Можна тільки перезаписувати адреси або додавати нові в кінець згідно з цим правилом. 
Довжина адреси може бути максимум 256 символів. Починаючи з двісті шістьдесят третій байти пишеться спеціальний ідентифікатор, що складається з чотирьох знаків: «gba.». 
У нас є гра Pokemon Emerald. Перезаписуємо її поверх існуючої. 
nfl: \ GAME \ Castlevania Aria of Sorrow.gba 
nfl: \ GAME \ Pokemon Emerald.gba Sorrow.gba 
nfl: \ GAME \ Pokemon Emerald.gba 
Назва нової гри коротше попередньої, тому треба забити зайві знаки порожніми байтами. Це означає, що в лівій колонці (у тій, де дані представлені у вигляді цифр) потрібно написати 00 замість кожного зайвого символу. Якщо ж спробувати замінити їх пробілами або точками, то може статися помилка, яка може не дозволити вам навіть включити консоль, не кажучи вже про гру. Відбувається це тому, що точка має код 2E, а пробіл - 20. Тому тут потрібно бути дуже уважним. 
Розмір файлу теж не можна міняти. Він повинен залишатися постійним - 546 кілобайт. 
Отже, файл підлаштовано і ви зареєстрували всі нові ігри. Тепер можна вимкнути консоль і від'єднати її від комп'ютера. Включивши її знову, ви побачите, що ігри додалися до списку. Тепер в них можна грати. 
4) Робота з збереженнями 
Збереження ігор зберігаються в папці GAME у вигляді файлів з розширенням (. Sav). 
Деяким гра може здатися занадто складною і вони напевно захочуть трохи її полегшити. Наприклад, ввести чит-код і отримати якогось сильного покемона. Або додати собі Рідкісних цукерочок, що підвищують рівень. 
Для таких цілей існують спеціальні програми - емулятори. Вони дозволяють грати в префіксальні ігри на комп'ютері. 
Я користуюся програмами VisualBoyAdvance і NO $ GBA. 
VisualBoyAdvance поступається NO $ GBA тим, що у нього не правдива передача кольору. Зображення при грі на ньому блякле і непоказне. У NO $ GBA графіка яскрава і насичена, все виглядає в точності, як на справжній консолі. 
Будь-яка з цих програм може читати збереження, зроблені на справжньому Game Boy Advance SP. Однак сам Game Boy може не розуміти збереження деяких емуляторів через неправильні алгоритмів збереження. 
Так, наприклад, збереження гри через NO $ GBA ніколи не відкриються на приставці, тому що ця програма так сильно стискає (архівує) дані, що їх не здатний читати навіть ніякий інший емулятор. У той же час, вона розуміє збереження, зроблені на Game Boy Advance SP. Але якщо пограти через цей емулятор і зберегтися, файл все одно буде зіпсований. 
Більш демократичний в цьому плані емулятор - VisualBoyAdvance. У нього не така гарна графіка, зате вона не архівує збереження, залишаючи все «як є». 
Дійсно, якщо розібрати на прикладі того ж Емеральд. Збереження, зроблене на консолі займає 128 кб, на NO $ GBA - від 12,6 до 27,1 кб, на VBA - 128 кб. 
Отже, ми визначилися з вибором емулятора - VisualBoyAdvance. Копіюємо на жорсткий диск ROM і збереження. Запускаємо. І продовжуємо гру з того місця, де ви її закінчили в останній раз. 
У чітінге ігор, я не сильний. Сказати більше - я, як би, противник цього. Тому вам доведеться самим розбиратися, які коди і куди потрібно вводити. : Р 
Коли ви закінчите, зберігаємо гру і записуємо це нове збереження на флеш-пам'ять консолі поверх попереднього. 
5) Додаткові можливості 
Чим гарна ця приставка - Game Boy Advance SP - так тим, що дозволяє грати в такі ігри, картриджі з якими вже ніде не дістати. А також в такі ігри, які ніколи на картриджах не існували. 
Я маю на увазі російську версію гри Pokemon Fire Red, перекладену нашими умільцями з непоганим якістю. Це дуже добре для першого знайомства зі світом покемонів, тому що англомовні можуть і відштовхнути своєю незрозумілістю. 
Також є безліч модифікацій покемонів, тобто такі версії яких в природі не існувало на картриджах.
Категорія: Консолі | Додав: Feraligatr (03.09.2013)
Переглядів: 783 | Теги: Огляд, GBA, стаття, Nintendo | Рейтинг: 0.0/0


Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]